Animata
Rok založení: 2007www.animatadance.cz
m.olejarova@ post.cz
www.facebook.com/Animata-100471026677053/
Hlavní město Praha
Členové souboru
Martina Olejárová (umělecká vedoucí)
Petra Šedivá
Věra Štědronská
Martina Kotrbová
Štěpánka Andělová
Martina Kosmáková
Helena Dachovská
Gabriela Novotná, j.h.
Kristýna Pokorná j.h.
Michal Kolda j.h.
Dominik Jandus j.h.
Styl
Fyzické/pohybové divadlo, Historické tanceHistorie souboru
Úspěšná taneční skupina Animata působí na české taneční scéně i v zahraničí již přes 10 let. Nabízíme scénický historický tanec a taneční divadlo na historické náměty. Programová nabídka Animaty je velmi široká a zahrnuje období středověku, renesance a baroka, tance dvorské, lidové a další.
Spolupracujeme s choreografy různých žánrů. Máme bohatou výpravu a několik desítek překrásných dobových kostýmů, včetně luxusních, bohatě zdobených replik středověké a renesanční dvorské módy.
Animata účinkovala během svého působení na desítkách kulturních akcí, je pravidelným účastníkem historických slavností a festivalů v České republice i v zahraničí, např. na německém Kaltenbergu, rakouském Kufsteinu aj.
Inscenace souboru
Premiéra: 10.08.2017
Choreograf: Dana Gregorová
Realizační tým
Choreografie: Dana Gregorová, hudba: Triskillian, Braagas, scénář, kostýmy a režie: Martina Olejárová
Anotace
Strhující příběh nešťastné lásky kastilského krále Alfonsa a půvabné židovské dívky Raquel na motivy staré španělské balady ze 13.století (Židovka z Toleda). Emotivní scénická choreografie je vytvořena na starošpanělské křesťanské písně (Cantigas de Santa Maria, 13.století) a písně sefardských Židů. V představení jsou užity raně středověké románské oděvy a stylizované kostýmy sefardské. Hudbu nahrály a nazpívaly skupiny Braagas (ČR) a Triskilian (Německo).
Premiéra: 17.08.2013
Choreograf: Robert Plesný
Realizační tým
Choreografie: Robert Plesný, hudba: Ginevra, scénář, kostýmy a režie: Martina Olejárová
Anotace
Představení ze světa potulných herců a komediantů. V představení jsou použity tři baladické písně hudební skupiny Ginevra a choreografie se odvíjí od jejich příběhů. První píseň Lakomec je humorně laděná. Druhá píseň (Kolombína) vypráví o krásné dívce, která se každý rok objeví na karnevalu, ale nikdy nesejme svou masku. V závěru se divák dovídá, že dívka má krásné tělo, ale šerednou tvář a proto jediným dnem, kdy se odváží mezi lidi je právě karneval. Hrdinou třetího příběhu (Poslední milá) je umírající rytíř, jemuž se před očima zjevují jeho životní lásky, které přicházely a odcházely, a nakonec jedná neznámá žena v bílém, která je ztělesněním přicházející smrti.