Barocko V náručí mužů

Choreograf: Martin Dvořák

Realizační tým

Režie a choreografie: Martin Dvořák

Světla: Filip Šamalík

Kostýmy: Lucie Loosová

Hudba: G. F. Händel, A. Vivaldi, J. S. Bach, W. F. Bach, G. P. Telemann, A. Marcello

pěv: Kateřina Beranová

Tančí: Martin Dvořák. Lenka Kolářová, Petr Kolář, Alena Pajasová, Mirka Prokešová

Hrají: Andrea Ille (cembalo), Adéla Stajnochrová (housle), Richard Žemlička (violoncello), Markéta Tichá

Anotace

Kdo řekl, že jste žena? Takový nesmysl! Smrt bude mít Vaše oči, to na Vaši hruď si položím hlavu, to na Vaše ramena dám své ruce. Jste to určitě Vy na tom opačném břehu, vzdálenost mezi námi se zmenšuje, brzy zmizí docela. Tančeme. Chcete? Já dojdu k tobě a ty mě k sobě přitiskneš, ach, obejměte mě pevně, unášejte mě, je tak dobře, ano, tak dobře je v mužské náruči.


Podoby citů a vztahů se ve vývoji lidstva radikálně proměňovaly. Hranice možného se posunovaly a do hry o lásku a její přesnou definici se začaly vkrádat pojmy jako fyzická, duševní, manželská, milenecká, duchovní, erotická. Za slovem láska se dnes skrývá ještě víc nevěra, aféra, flirt, sex, porno. My jsme se však nechali inspirovat obdobím baroka, kdy znázornění a pojetí lásky a utrpení vedle sebe stála v té nejčistší a nejhlubší formě. Není náhodou, že právě na začátku 21. století dochází k veliké renesanci baroka. Slohu, kde existuje napětí mezi slastí a utrpením a dvěma krajními stavy, které právě v baroku stojí těsně vedle sebe a jež by mohly vyjadřovat i pocity člověka dnešní doby. Barokní životní pocit osciloval mezi poživačností a odříkáním. Byl vlastní člověku, který byl schopen široké škály pocitů a měl mnoho tváří. Byl to člověk, člověk široké duše a rozmáchlý jako čelní stěny kostelů dynamického barokního slohu. Jako protipól a znamení dneška nám v projektu poslouží dílo francouzské spisovatelky Camille Laurens, která ve svých knihách doslova pátrá po vystižení formy a pochopení smyslu lásky v životě dnešního člověka. Nechme se strhnout, ovládnout, formovat barokem jakožto novou životní filozofií a uměleckým směrem, který má právě v dnešní době v přímém přenosu, senzacechtivosti po milostných avantýrách slavných a parazitování na partnerských vztazích druhých lidí - tolik co říci

TOPlist