Choreografický seminář: Řekni to partiturou

14. February 2025 - 16. February 2025

seminar

Cirqueon Lab
Petrohradská 3
Praha 10
101 00
Prague Region

Style

Contemporary Dance, Physical Theatre

Contact person

Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA

Description

ŘEKNI TO PARTITUROU

aneb GRAFICKÁ STOPA JAKO NÁSTROJ KOMPOZICE

Choreografický seminář se Jeanem-Christophem Paré

⚪️ Partitura není jen notový zápis. V tanci může mít partitura nespočet podob a forem, respektujíci způsob, jakým uvažuje tvůrce, který pohyb nebo tanec „zapisuje“.

⚪️ Může to být osobní deník s texty, klíčovými slovy, otázkami k vyřešení, provizorní poznámky, citace z knih; volné kresby, graffiti, geometrické obrazce, pojmové mapy, schémata, číselné posloupnosti či seznamy pojmů seskupených do různých kategorií. To vše nazýváme grafickými stopami, se kterými choreograf může v procesu tvorby pracovat. .

Jean-Christophe Paré:

Během procesu psaní může být choreograf veden k vytváření grafických stop v různých formách a z mnoha důvodů. Jejich primární funkcí je vytvořit osobní rukopis, který slouží jako paměť na probíhající práci (zdroje konzultované pro projekt, události vzniklé během studiových sezení, myšlenky mimo studio). Mají také prediktivní funkci, protože nabízejí možnost přípravy materiálu pro budoucí inscenaci. Poskytují podporu pro čtení toho, co bylo vytvořeno, opětovné čtení obsahu a přípravu hypotéz pro propojení materiálů, které již existují nebo které teprve vzniknou. Mají strukturující funkci a doplňují citlivé zkušenosti získané během improvizačních a kompozičních dílen. Slouží jako opěrné body pro zpochybňování probíhajícího projektu, propojují citlivé a srozumitelné dimenze tvůrčího aktu. Tyto dva rozměry jsou přítomny v každém jazykovém objektu.“

⚪️ Uspořádání grafických stop se může stát ekvivalentem psaní partitury. Jinými slovy, dokumentem podávajícím zprávu o různých obsahových úrovních choreografie, od materiálu gesta až po mikro a makrokompozice.

⚪️ Na semináři se budeme kontinuálně pohybovat na ose Grafická stopa - Tělo - Prostor - Organizace času ve vztahu k hudbě.

???? Seminář je určen choreografům, tvůrcům, tanečním pedagogům, performerům, interpretům, teoretikům, studentům tance se zájmem o další rozvoj svých kompetencí a poznávání přístupů k choreografické kompozici.

Seminář bude tlumočen do ČJ.

  • Pá–⁠Ne 14.–⁠16. 2. 2025
  • Cirqueon Lab | Petrohradská 3 Praha 10

Cena:

  • Early bird cena: 2 700 Kč / 1 400 Kč student | registrace do 10. 1. 2025
  • Standardní cena: 3 200 Kč / 1 600 Kč student | registrace do 13. 2. 2025

Všichni účastníci obdrží po semináři CERTIFIKÁT.

Pro pedagogy ZUŠ: kurzovné je možné hradit z ŠABLON OP JAK (v rámci "Osobnostně sociálního a profesního rozvoj pracovníků ve vzdělávání ZUŠ" - šablona č. 2.VII/1 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZUŠ).

Příhláška: docs.google.com .

Choreografický seminář je realizován s finanční podporou Ministerstva kultury ČR a Hlavního města Prahy.

Ohlasy z předchozích seminářů se J.-Ch. Paré:

  • Ze semináře si odnáším chuť tvořit a předávat hru s rozmanitou hudbou, zvukem, prostorem, jednoduchými gesty, které mohu rozpracovávat s daným záměrem. Vytvářet prostor a půdu pro kreativitu, tvorbu jedince, ale i skupiny. Dívat se na ni ze tří pozic, interpret, autor, divák. Pokládat si dramaturgické otázky, především co vidím? Spolupracovat na díle s více odborníky nejen z tanečního světa a klást při tvůrčím procesu překážky, které umožňují novou perspektivu, cestu, metodu.

(taneční pedagožka)

  • Bylo pro mě velmi inspirativní, jak mohu pracovat s různými kvalitami pohybu a s jejich dramaturgii v čase a prostoru. A jak pracují, jak se tyto tři složky navzájem ovlivňují. Bylo určitě super nahlédnout do dramaturgie skrz pohyb ale i skrz dramaturgii hudby.

(studentka tance, Konzervatoř Duncan centre) 

TOPlist