dana pala creativity company
Founded in: 2013www.danapalacreativity.cz
danapalacreativity@ gmail.com
Prague Region
Contact person
Dana PalaPerformer, Teacher, Artistic Director
+420 774 067 016
danapalacreativity@ gmail.com
Members
Dana Pala - choreograf, pedagog, tanečnice, vedoucí souboru
Jiří Luekš - hudení skladatel (Elementhis! 2012, Materia 2013, La Mar 2017)
Martin Vít - hudební skladatel (NINCS 2019)
Michal Hór - scénografie, design, fotografie (Trinitas 2010, Comma 2011, Vector 4 2011, Stop & Go 2012, Elementhis! 2012, La Mar 2017)
Andrea Barcalová - fotografická spolupráce
Jan Kopřiva - grafika, výtvarná spolupráce (NINCS 2019)
MAESS (Jonáš Garaj, Jakub Kubíček) - světlo (NINCS 2019)
Ha Thanh Nguyen - kostýmní výtvarnice (Vector 4 2011, Elementhis! 2012, Materia 2013, La Mar 2017)
Tereza Havránková - kostýmní výtvarnice (NINCS 2019)
Tanečníci:
Petr Čížek (La Mar 2019)
Daša Horváthová (Elemethis! 2012, Elementhis! Metamorphosis dance movie 2016, The Night of Moon Dances 2013, Puls 2015)
Helena Ratajová (Vector 4 2011, Materia 2013, Puls 2015)
Hana Laštovičková (The Night of Moon Dances 2013, Puls 2013)
Enrico Paglialunga (La Mar 2018 původní obsazení)
Monika Částková (The Night of Moon Dances 2013, Puls 2013)
Petra Hájková (The Night of Moon Dances 2013, Puls 2013)
Simona Machovičová (NINCS 2019)
Don Mulefu (NINCS 2019)
Hana Turková (Kocert pro republiku V.O. Bauera 2018)
Ondřej Sochůrek (Koncert pro republiku V.O. Bauera 2018)
Style
Contemporary Dance, Physical Theatre, AcrobaticsHistory
Dana Pala Creativity company je uskupení umělců a české choreografky a tanečnice Dany Pala.Hlavní myšlenkou je tvorba nových tanečních projektů, kreativních workshopů a propojení různých uměleckých disciplín oblasti tance, hudby, scénografie, architektury i multimediálních technik. Dana Pala Creativity spolupracuje s umělci odlišných národností a své projekty prezentuje hlavně v České Republice a ve Španělsku. Choreografka se take intenzivně věnuje budování nového kreativního tanečního a pohybového centra pro děti a dospělé v Mělníku u Prahy.
Awards
ACDIB - 2015 Nejlepší projekt propojující tanec a architekturu na Baleárských ostrovech.
Dance Stages Shanghai - 2018 za inscenaci La Mar
Company's performances
Premiere: 21.06.2019
Choreographer: Dana Pala
Team
Choreografi e, koncept: Dana Pala
Tanec, pohybová spolupráce: Simona Machovičová, Don Mulefu, Dana Pala
Výtvarná spolupráce, scénografie, grafika: Jan Kopřiva
Hudba: Martin Vít
Světelný design: Kreativní skupina Maess, Jonáš Garaj, Jakub Kubíček
Kostýmy: Tereza Havránková
Produkce: Dana Pala Creativity, Art 4 People
Performance description
Taneční inscenace o principech hry je inspirovaná výtvarnými plánky deskových her od Jana Kopřivy a hudebními herními motivy Martina Víta.
Neexistující taneční hru Nincs hrají 3 performeři, kteří prochází situacemi a úkoly, tak aby hru dohráli do konce. Choreografi e je inspirovaná problematikou společnosti. Jaké je to být sólový
hráč anebo součástí týmu. Co všechno jsme nebo nejsme schopni udělat abychom se dostali dál. Jaké je být první nebo poslední. O tom, že cesta je cíl
Reviews
Recenze a tiskové zprávy:
“Taneční výkony trojice hlavních a jediných protagonistů je zbytečné více rozebírat. Byly špičkové. A musím se poklonit tomu, že hlavní protagonistka Dana Pala zvládla i sama sebe režírovat a choreografovat, i když byla zároveň „na place”.” Michal Stein 21.6. 2019 Taneční magazín
“Dalo by se říci, že každé její dílo je experiment jiného druhu, s hudbou, prostorem, světlem či příběhem.” Petra Dotlačilová 1. 7. 2019 Taneční aktuality
www.tanecniaktuality.cz/recenze/nincs-hra-pro-malo-hracu
www.tanecnimagazin.cz/2019/07/01/nincs-artove-i-trochu-artisticky/
operaplus.cz/jak-se-tanci-hra-ktera-neexistuje-premiera-nincs/
Premiere: 02.12.2017
Choreographer: Dana Pala
Team
Koncept, choreografie: Dana Pala
Tanec: Dana Pala (CZ), Petr Čížek (CZ) / původní obasazení + nastudování : Enrico Paglialunga ( IT)
Scéna, light design, vizuál: Michal Hór Horáček (CZ)
Kostýmy: Ha Thanh Špetlíková (VN)
Hudba: Jiří Lukeš (CZ), hudební motiv: José Bolaňos (ES)
Produkce: Dana Pala Creativity,
Foto cover : Michal Hór Horáček
Foto credit : Andre Barcalová
Performance description
Na cestě mezi Středozemním mořem a Atlantikem, Berlínem a Prahou. Příběh H. Ch. Andersena Malá mořská víla posloužil jako námět pro taneční představení, které se zabývá psychologií hlavní hrdinky, která
cestuje po všech mořích světa, ale přitahuje ji život na souši, na jediném místě. Vystoupí mořská panna na břeh? A co ji zde čeká?
Taneční duet pro dva cizince o věčném hledání lásky na motivy H.CH. Andersena volně inspirovaný pohádkou Malá mořská víla o hledání lásky mezi bytostmi z odlišných světů. Představení je plné symbolů, barev,
emocí a především vynikajících uměleckých pohybových výkonů. Původní choreografie je společným dílem obou tanečníků a je doprovázena hudebními kompozicemi Jiřího Lukeše, které pracují s autentickými zvuky z cest,
které zaznamenala sama choreografka a tanečnice Dana Pala. Hudba je doplněna hudebními motivy španělského kytaristy José Bolañose.
Reviews
Recenze
4.12 2017 Michal Stein
www.tanecnimagazin.cz/2017/12/04/neopakovatelny-zazitek/
“ Výkon Dany Paly a zejména italského tanečníka Enrico Paglialungy byl strhující. Vše bylo podřízeno stylu a
náladě téměř hodinového představení. Nástup interpretky z hlediště. Nekomplikovaná, ale výrazná scéna.
Výstižné kostýmy Nguyen Šetlíkové. Světelný design Michala Hōr Horáčka (který je i fotografem tohoto
projektu). A v neposlední řadě i skvělá hudba Jiřího Lukeše. Právě hudební doprovod se stal nedílnou
součástí představení. Nebyl pouhým podkreslením, nýbrž i dynamizoval děj. S minimalistickým prostředím
konvenovala převážně konkrétní hudba a zvuky (nikoli vzniklé elektronicky, samplovaně, ale převážně
reálné). Kontrastem jim pak byly výrazně melodičtější, romantizující kytarové rify. Scéna dokázala evokovat
mnohé. Podněcovala divákovu obrazotvornost. Důvěrně známé žlábky s vodou z pánských WC hospod
čtvrté cenové skupiny se proměňovaly postupně v moře až ve vodu život budící. Jednoduchá síť v rámu se
stávala labyrintem i pouty zároveň, aby ve finále zaobalila a svázala veškeré ty hormony mužského i
ženského světa. Kostýmy svou zdánlivou jednoduchostí evokovaly touhu po svobodě i určitou svázanost
konvencemi okolního světa. Vlastní taneční a choreografické ztvárnění „La Mar“ nenechalo diváka ani
okamžik v klidu. Hlavní protagonistka a autorka v jedné osobě však ani na chvíli nepovýšila formální linii
oproti dějové lince. Prostě, v žádném případě se nejednalo o exhibici hlavní protagonistky. Italský partner jí
byl důstojným a rovnocenným protihráčem. Místy, pochopitelně i spoluhráčem. Již uváděné stísněnější
prostředí divadélka Na půdě v Cross Clubu umožňovalo nahlédnout všem tvůrcům doslova až do jejich
kuchyně. Šlo opravdu o neopakovatelný zážitek. La Mar patří k silným zážitkům podzimní tanečně divadelní
scény 2017.
11.12. 2017 Monika Čižmáriková
www.tanecniaktuality.cz/la-mar-podmorske-plynuti-pohybu/
“ Druhou hlavní postavou po boku již zmiňovaného Enrica Paglialunga byla samotná autorka představení,
česká choreografka a tanečnice tvořící pod pseudonymem Dana Pala. Dvojice k sobě velmi dobře ladila a
jejich projev, ať už taneční nebo herecký, se stal nejsilnější složkou celé produkce. Osobitý pohybový slovník
zahrnoval kontakt s podlahou, práci ve středních polohách, vysoké skoky i četnou partnerskou práci,
obzvlášť zvedačky. Interpreti tančili sólově i společně, často v nekonečně souvislých, měkkých a vázaných
pohybech. Jako by skrze svá těla znázorňovali zvlněné moře či tok vody. V některých momentech se zdálo
vše tak jemné a nevinné téměř jako bychom se najednou ocitli v pohádce pro děti. Náhle byla jako ulovená
ryba a trhavými pohyby se pokoušela z pasti vysmeknout. Nakonec se jí podařilo vysvobodit a muž zůstal
sám, zaplaven „mořem“ zoufalství. Tato pasáž jasně odkazovala k textu v programu: „(…) Miluj, ale
nesvazuj. Uplave ti jinak znovu, rozpustí se mezi prsty, propluje všude a už se nevrátí.“ Atmosféru a celkové
melancholicko-pohádkové vyznění díla velmi ovlivňovala hudba Jiřího Lukeše a světelný design Michala Hór
Horáčka, který se nesl převážně v tónech modré, zelené a žluté barvy. Horáček také navrhl scénografii. Ta
působila jednoduše, ale efektně. Na scéně stál rám – brána, kterou se procházelo mezi světem lidským a
světem podmořským. Vpředu na forbíně, nejblíže divákům, stála nádoba s vodou ve tvaru okapu. Tanečníci
s ní také rozehráli nejednu variaci, někdy si s vodou různými způsoby pohrávali, jindy se neodvážili do ní
ponořit ani konečky prstů. La Mar je poutavé dílo plné emocí, barev, originálních pohybových vazeb a
skvělých tanečních výkonů. To vše v naprostém souladu s hudební složkou, kostýmy a scénografií. Myslím,
že se Daně Pala tento neobvyklý počin opravdu zdařil.