Kalinová Karolina
http://pate1.webnode.cz/kalinovakarolina@ seznam.cz
www.linkedin.com/home?trk=nav_responsive_tab_home
Hlavní město Praha
Profese
InterpretPublicista
Pedagog
Styl
Fyzické/pohybové divadloSoučasný tanec
Taneční a pohybová průprava dětí
Vzdělání
MgA. Karolina Kalinová
pedagožka, tanečnice a performerka, absolventka oboru dramatická výchova na Akademii múzických umění v Praze a oboru Sociální a kulturní antropologie na Západočeské univerzitě v Plzni.
Taneční vzdělání získala prostřednictvím celé řady celoročních cyklů současného scénického tance a tvořivé taneční výchovy v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků akreditovaných MŠMT.
Nejvíce ji ovlivnili pedagogové a tanečníci: Jiří Lössl, Anna Caunerová, Zuna a Milan Kozánkovi, Anna Sedlačková, Dano Raček, Bohumíra Eliášová, Zdenka Svíteková, Sophie Billy, Carlo Locateli, Janet Caylo či Mario Fraschetti.
V současnosti působí jako lektorka dramatické výchovy na Střední a vyšší odborné škole pedagogické Evropská v Praze a vede semináře dramatické a tvořivé taneční výchovy v Praze i mimo ni.
Těší a naplňuje ji objevovat nové možnosti (sebe)rozvoje a (sebe)vyjádření v oblasti dramatické, taneční a hlasové výchovy a ve své práci hledá cestu k rovnoprávnému propojení těchto tří oborů. Podařilo se jí to například v interaktivním umělecko-pedagogickém projektu pro mládež „Zatanči si s námi“ propojujícím tanec, hudbu a divadlo, realizovaném na tanečním festivalu Tanambourrée ve Varnsdorfu nebo v rámci projektu Tanec do škol kdy vedla lekce tanečně pohybové výchovy na Základní škole Jarov, Praha.
Je zakladatelkou a aktivní členkou seskupení Páté, se kterým hledá jako interpretka nové a netradiční možnosti propojení tance, divadla a hudby v nejrůznějších prostorech jako jsou kaple, kostely, atria a jednatelkou spolku MY 5, jehož hlavním posláním je rozvoj tvořivého tance u dětí, mládeže a dospělých a pod jehož hlavičkou organizuje semináře současného tance a tvořivé taneční výchovy. Spolupracuje také jako dopisovatelka s občasníkem scénického tance Pam Pam.