Osobní anamnéza

Premiéra: 23.04.2009

Realizační tým

Režie: Petra Tejnorová /CZ/

Scéna: Antonín Šilar /CZ/

Kostýmy: Marie Černíková /CZ/

Pohybová spolupráce: Lucia Kašiarová /SK/

Koncepční a dramaturgická spolupráce: Martina Musilová /CZ/

Hudba: Jan Burian /CZ/

Na projektu dále spolupracují: Bára Gregorová, Ondřej Cihlář, Jonáš Strouhal, Vratislav Šrámek, Doc. PaedDr. et Mgr. Miroslav Vaněk, Ph.D. s týmem výzkumných pracovníku z Centra orální historie

Hrají: Maja Danadova /SK/, Daria Iwan /PL/, Vendula Štíchová /CZ/, Ondřej Bauer /CZ/, Jakub Gottwald /CZ/, Václav Jelínek /CZ/, Petr Vančura /CZ/

Produkce: Markéta Lelková, Klára Procházková /CZ, CZ/

Divadelní projekt je realizován ve spolupráci s Roxy / NoD

Anotace

V rámci projektu vzniká česko-polsko-slovenské divadelní představení, které kombinuje prvky dokumentárního a fyzického divadla. Osobní anamnéza je součástí Cirkusu totality. Cirkus totality je současně jedním z projektů Opony, o.p.s., připravených pro připomenutí a reflexi reality života ve společnosti pokřivené komunistickou totalitou.


„ V roce 1989 mi bylo 5 let…(sedne si ke stolu) teď jsem se zeptala i našich, mám pocit, že je to pořád kolem nás… v myšlení lidí… v náladě…je to export informací, kterýma mě média tak masírují, že to prostě nestíhám, nestíhám to pobrat…jako by se to zastavilo o mojí kůži (natáhne nohy) černobílý?…zkusit to nabourat… šedá zóna? (přikývne)

Otázky, který si teď kladu a to ať už po minulosti vlastní, nebo mých rodičů naplňují tu moji potřebu sebeidentifikace…

Skrytá tajemství, vytěsněná minulost…. porozumění, neporozumění…vztek a odpuštění…(dívá se mu do tváře) moc a bezmocnost…opomíjená, jako facka, které mě táta ušetřil… “


Divadelní představení navazuje na divadlo dokumentárního charakteru zejména ve stavbě textu, textových partů. Využívá metody orální historie, která je založena na zpovídání přímých účastníků zvolených událostí a “pohledu zdola”, tedy zájmem o tzv. malé dějiny. V rámci zachování divadelnosti, a tedy i z hlediska fyzického divadla, navazuje na označení tohoto stylu skupinou DV8, která pojmem fyzické divadlo označuje styl, který kombinuje tanec, divadlo a další multimediální prvky do jedinečného představení. Kombinací těchto dvou prvků jde hlavně o vytvoření plastického, ale zároveň autentického divadelního obrazu, který osloví nejen divákovo racio, ale i jeho vnitřní hmatový prožitek a emoce.

TOPlist