Petrová Nela

Choreograf, Interpret, PR manažer, Pedagog
Balet, Fyzické/pohybové divadlo, Současný tanec, Taneční a pohybová průprava dětí, Další, Improvizace, Kontaktní improvizace, Lidový tanec, Muzikálový tanec

Vzdělání


Taneční

2023 – Erasmus JLUG, ATW - Aplikované divadelní vědy

2023 – Theater der Welt Academy

2009 - 2018 – Dis. Taneční konzervatoř hl. m. Prahy - absolutorium v oboru klasický tanec

2015 – IBSSchool Dresden


Další

2019 - 2023 – Bc. UK, FSV - Mezinárodní teritoriální studia 

2023 - současnost – Mgr. UK, FF - Politické teorie

Pracovní zkušenosti


Taneční

2016 - současnost – Freelance artist - Balet opery ND, Divadlo Broadway, Divadlo Hybernia, Prager Festival Balett, Agency Artistic International, s.r.o., Czech Ice Group s.r.o., MILK and HONEY PICTURES , s.r.o.

2019 - 2022 – Severočeské divadlo Opery a Baletu - tanečnice

2018 - 2022 – Černé divadlo Jiřího Srnce - tanečnice, produkční

2008 – 2011 – Národní Divadlo - dětská role

Další

2022 - 2024 – Úřad vlády - PR Ministryně pro vědu, výzkum a inovace, social media specialist na RVVI

2020 - 2024 – Baletní škola Desiré - supervizor, externí pedagog, media marketing

STRUČNĚ O MĚ


Zdravím! :)
Jsem profesionální tanečnice a baletka s praxí v angažmá i na volné noze. Kromě divadelních produkcí jsem se jako tanečnice/performerka podílela také na filmových nebo festivalových produkcích. Výjimečně se věnuji pedagogické činnosti.

Vzdělání v oboru klasického tance jsem získala na Taneční konzervatoři hl. m. Praha a v oblasti divadla jsem se dále rozvíjela na katedře Aplikovaná divadelní studia v německém Giessenu. Během let jsem samozřejmě také absolvovala řadu workshopů pod vedením českých i zahraničních umělců. V současné době se nejvíce účastním těch, které mě seznamují s tanečním umění z jiných koutů světa (javánský tanec, butó...).

Především se ale momentálně soustředím na vlastní tvorbu, přičemž největší inspirací je pro mě mé nynější studium politologie a antropologie na FF UK. Umění je pro mě mj. totiž způsob, jak překonávat bariéry, aniž by bylo někomu ublíženo.


ZAJÍMÁ VÁS VÍCE?


Už v mateřské škole bylo mým vysněným povoláním stát se 'tanečnicí v divadle'. Profesionální taneční umění jsem proto začala objevovat již jako malá v přípravce Národního divadla, kde jsem měla šanci ztvárnit dětské role ve známých představeních jako je Louskáček a La Sylphide / Napoli. Své formální vzdělání jsem dále prohlubovala na Taneční konzervatoři hlavního města Prahy, kde jsem v roce 2018 úspěšně absolvovala obor klasický tanec.
Během studií jsem sbírala praktické zkušenosti v Bohemia Baletu, kde jsem se účastnila představení jako Děvčátko se sirkami, Ples kadetů, Polovecké tance, Paquita, a další. Po ukončení studia jsem působila na scénách divadla Hybernia, Černého divadla Jiřího Srnce, v Baletu Opery Národního divadla, Prager Festival Ballet, Czech Ice Group s.r.o. nebo v rámci menších, studentských a dalších projektů.

V roce 2019 jsem dostala angažmá v Severočeském divadle, kde jsem působila tři sezóny. Následně jsem se zúčastnila tříměsíčního tour s Teatro Negro de Praga po Jižní Americe. Díky paralelně probíhajícímu studiu jsem později získala možnost vyjet na Erasmus do německého Giessenu, kde jsem studovala Aplikovaná divadelní studia. Ve Frankfurtu jsem se tehdy zúčastnila také Theater der Welt Academy. Do Giessenu jsem tehdy jela především kvůli tamní garantce oboru Prof. Dr. Bojaně Kunst, jejíž texty byly inspirací pro mou bakalářskou práci s názvem 'Vliv neoliberalismu na českou taneční scénu'. Zkoumala jsem, zda výchova v postsocialistickém Česku může být pro tuzemské tanečníky handicapem na západním trhu, kde se klade důraz na jiné aspekty jako je např. individualita a soutěživost.

Ideologie a sociální problémy zůstávají mým oblíbeným tématem i po bakalářském studiu. Jejich vliv jsem pociťovala jak na uměleckém trhu, tak během mého působení v různých fázích života - ať už to bylo v rámci mého angažmá v Ústí nad Labem, nebo při cestách do Ekvádoru, Venezuely, Guatemaly, Brazílie, Kolumbie, Dominikánské republiky a Kostariky na turné po Jižní Americe.

Přestože miluji klasické balety, nacházím velké uspokojení i ve spolupráci na projektech mimo tradiční divadelní scény, jako jsou happeningy, performance, pořádání workshopů, natáčení videoklipů, filmů, fotografování, apod., které mnohdy nabízejí větší prostor pro péči o témata jež mi jsou tak blízká.


PS: Umění je pro mne především způsob, jak překonávat bariéry, aniž by bylo někomu ublíženo.

Foto

TOPlist