Sny

Sny

ProART Company

Místo: Brno, Vila Engelsmann

Realizační tým

Hrají: Martin Dvořák, Daniela Hanelová, Kristýna Vébr, vybraní žáci ZUŠ Modřice

Anotace

*První uvedení k mezinárodnímu dni tance s prohlídkou vily.**


**Taneční večer vychází ze Smetanova klavírního cyklu hraného živě a současně rozvinutým o současnou hudbu skladatelky Beaty Hlavenkové na něho reagujícím.**


Šestidílný hudební cyklus bude zpracován choreografy – tanečníky Martinem Dvořákem, Danielou Hanelovou a Kristýnou Vébr a současně zapojí i studenty ZUŠ. Cílem je nabídnout tvůrcům i interpretům tvořit na živou hudbu a reagovat zcela současným pohybovým slovníkem na „starou hudbu“, která v moderní době již není choreograficky trendová, ale klade na choreografy i interprety nemalé nároky. Pracovat s hudbou – s takty, frázemi, hudebním zadáním. Jde o to vytvořit 6 zcela odlišných krátkých kusů v různých tanečních stylech, které budou mít jednotící prvek hudbu Bedřicha Smetany a jeho klavírní cyklus *Sny*. Autorkou současné kompozice reagující na skladby Smetany je skladatelka a hudebnice Beata Hlavenková.


Šesti charakteristickými skladbami nazvanými *Reves (Sny)* se Bedřich Smetana roku 1875 vrátil po více než deseti letech ke svému nejbližšímu nástroji, klavíru. Do skladatelovy koncepce se promítly dva určující kompoziční typy: klavírní charakteristická skladba a velká virtuózní kompozice, kterou se Smetana zabýval zejména ve švédském období. Důležitá byla také autorova zkušenost s prací na symfonických básních *Mé vlasti*, vznikajících ve stejné době jako *Sny*. Pevné myšlenkové sepětí cyklu zajišťuje téma první skladby (*Le Bonheur éteint / Zaniklé štěstí), které prochází s logickou důsledností celým dílem a vrací se nejnápadněji v závěrečné skladbě.

Sny
Sny
Sny
Sny
TOPlist