Stupecká Kateřina

Choreograf, Interpret, Pedagog, Režisér, Scénograf, Umělecký ředitel
Balet, Fyzické/pohybové divadlo, Současný tanec, Taneční a pohybová průprava dětí, Další, Improvizace, Kontaktní improvizace, Jazz Dance/Modern Jazz, Muzikálový tanec

* 1980
stupecka.katerina@remove-this.seznam.cz
733565859
Hlavní město Praha

Ceny, ocenění

Ocenění:

2010 - SUNYATA –  Premiéra v Divadle Ponec. Nominace na „Nejlepší inscenaci roku 2011.“

2009 – Tanec PRAHA - Cena Sazky za „objev v tanci“ a ocenění za světelný design /Tomáš Morávek/ za představení Da Capo.

2008 – Da Capo – taneční sólo získalo Cenu Jarmily Jeřábkové na Festivalu Nové Evropy v Praze, Divadlo Duncan Centre.

Vzdělání

2009 – 2015 HAMU – Taneční umění - obor choreografie tance. Magisterské studium

2015- Pedagogické státnice Magisterské studium

2002 - 2007 - Duncan Centre konzervatoř – zaměření taneční a dramatická tvorba - Taneční stáž na Fontys Dance Academy v Tilburgu, Holandsko.

1996 - 1998 - ISŠ TOS Čelákovice, obor - management strojírenství, asistentka podnikatele. 

Pracovní zkušenosti


Pedagogické zkušenosti: 

2016 - 2024 - Konzervatoř Duncan Centre - pedagog tance, pedagog choreografie tance, konzultant/průvodce.  

2015-2016 – Vedoucí tanečního oddělení DDMP6. Lektor - děti, dospívající, dospělí.

2004 - 2014 - Taneční semináře, pořádané každým rokem na letní taneční škole v ČR. /věk 3 - 90 let/ 

2008 – 2014 - Pravidelné konání workshopů pro ZUŠ Jana Zacha Čelákovice.

2010 - 2008 - pedagog taneční skupiny Steffi dance group. Současný a klasický tanec. 

2007 - 2009 - pedagog taneční skupiny IMPULS, současný tanec.

2006 - Pedagog tanečního semináře Duncan techniky v Holandském Tilburgu - Fontys Dance Academy.


2024 - jsem založila a vedu Spolek - Žižkovská komunitní zahrádka.

2020 - 2024 - studium zahradní architektury - permakultura a jedlé zahrady

2024 - navštěvuji výtvarné kurzy u mistra Alana Aldina. 


Taneční zkušenosti:

2022 - STÁTNÍ OPERA PRAHA - v inscenaci - Sedm smrtelných hříchů - v choreografii Marty Vodenkové. 

2014 - 2016 - Laterna Magika Nová scéna Národního divadla. Představení Human Locomotion choreografie - Jan Kodet  narodni-divadlo.cz

2013-2016 OBLUDÁRIUM – Divadlo Bratří Formanů.

2015 - SO Praha - Jeníček a Mařenka režie Matěj Forman.

2013-2015 – DOT504 - 100 Wounded Tears, chor. Josef Fruček a Linda Kapetanea.

2013 – tanečně divadelní představení MANSON, skupina DOT504 ve spolupráci s Teatro Novogo Fronta , členka souboru. Divadlo Nod Praha.

2012 – 2016 - ND Praha, opera ČAROKRAJ, Režie: Petr a Matěj Forman.

2011 – BRUT – taneční představení ve spolupráci se skupinou NANOHACH, choreografie Fabrice Ramamlingom Fr.

2010 – Residence Paris/France, mentor: Jean Gaudin. Da Capo předvedeno na Jamai(s) Vu ! Festival on Theatre Le Colombier.

2009 – Taneční project s Félixem Dumérilem Fr.– Choreografie “PROCESS” byla představena na Pro Art festivalu.

2009 - 2016 – ND Praha - taneční spolupráce na novém nastudování opery Rusalka, choreograf Jan Kodet.

2009 - Státní opera Praha – taneční spolupráce na opeře „Death in Venice“. Choreografie: Daniela Kurz. Režie: Ioshi Oida.

2007 - taneční stáž ve skupině DEJA DONE, Lenka Flory a Simone Sandroni, Itálie.

1998 - 2002 - STD Jiří Rebec – Soudobé taneční divadlo. V rámci tohoto souboru jsem v průběhu let vystupovala v divadle Komedie, a to s choreografiemi: Carl Orff 1, Carl Orff 2. 

1988 - 2002 ZUŠ Jana Zacha Čelákovice, Lektorka Alena Smržová.

Tvorba vlastní:

2024 - tanečně hudební film/klip pro hudební uskupení KALABIS QUINTET, tančí Tereza Krejčová. 

2023 - pro taneční spolek PULSAR vniklo s běloruskými umělci taneční dílo - Vyjdu z lesa, vyjmu páteř ze svého hřbetu a budu ji mít místo meče. 

2017 - 2023 - V rámci působení jako pedagog choreografie na Duncan Centre konzervatoři vzniklo představení pro studenty - Jsem zamrzlá BOUŘE ve spolupráci s režisérkou Lindou Duškovou, a dále pak představení s názvem MEZISVĚTY. 

2016 - taneční film MOR ve spolupráci s FAMU

2015 – OBSESE – taneční představení, Studio Alta.

2014 Uni-forma taneční představení ve spolupráci s Markétou Jandovou a Helenou Šťávovou. Divadlo Ponec.

2012 KAŠPAR – taneční duet, Divadlo Ponec.

2012 TEORIE CHAOSU – taneční mozaika. Bakalářské představení HAMU.

2012 ABSINT – divadelní inscenace pro Divadlo Disk. Choreografická spolupráce.

2012 DA CAPO – taneční film ve spolupráci s FAMU.

2011 KAŠPAR – taneční film pod vedením Davida Hintona (DV8 Physical theatre), FAMU.

2011 Nesladim – choreografická spolupráce na autorském projektu režisérky Lindy Duškové (DAMU).

2010 – SUNYATA – taneční představení vzniklo z prostředků Ceny Sazky. Divadlo Ponec. Předvedena na festivalu Espaces Pluriels/Francie.

2009 – Prolog – taneční trio, které bylo vytvořeno pro „večer vítězů 2008“ v rámci festivalu Nové Evropy v Praze, Divadlo Duncan Centre.

2008 – Da Capo – taneční solo a trio Al Fine získalo Cenu Jarmily Jeřábkové na Festivalu Nové Evropy v Praze. První cena nebyla udělena. V roce 2010 v produkci Nové Sítě.

2007 - Like glass - taneční solo vytvořené na žádost českého kulturního centra pro festival tance v Bukurešti.

2006 - Remind Replay, taneční sólo předvedené na festivalu v Tilburgu, Holandsko.

2006 - Without effort, tanečně divadelní experiment vytvořený a předvedený v rámci studijního pobytu v Holandsku. 

Foto

Videa

Realizované inscenace

Da Capo
Choreograf: Kateřina Stupecká

ABOUT THE PERFORMANCE:

The decision is just a beginning. As soon as you make one, you immerse in a powerful stream which carries you to a place you had no idea about at the moment of deciding.


What the critics say:

There are dancers of subtle charm and inconspicuous charisma who are still capable of creating a strong magnetic field on stage, who are masters of grand forte gestures. Kateřina Stupecká is undeniably one of the kind. She has discovered the secret of processing energy, she knows how to concentrate it, dissolve it , cumulate and transmit it. Her breaking through piece, the solo Da Capo made on Kryštof Mařatkaś music, is an energetic-emotional fomula the compact character, visual concept, and precision of performing of which gained Kateřina the most important choreographic Prize in the Czech Republic – The Sazka Prize.


Jana Návratová


It was a “discovery” for me too. The choreography is astounding, full of ideas and so far unseen elements. The music (Kryštof Mařatka – Astrofonia) is amazing and, moreover, the dancer moves in total symbiosis with it. The performer danced certain longer passages with her hands raised, unmoving, bent in her elbows and her fingers spread – it evoked the Indian visions: the music or dance itself didn´t seem in any way oriental though. I almost feel sorry now that I even started analysing the piece by means of such useless babble, I should have written right away that Da Capo left me totally flabbergasted.

Rudolf Kryl

Sunyata
Choreograf: Kateřina Stupecká

Whether you like it or not, life is a drama full of weird characters and incredible scenes. Each one of us is performing on their own stage while trying to understand all the parallel acts. No one has read the play beforehand, everyone is playing their specific role. We all search for the authors that have created our characters.

The dark night has an unusual function in the life of the soul. When we get to the dark empire of the underworld a person is deeper than his own emotions. He's under depression, under a dark mood and he came through these things until he reached a place where they no longer existed. And this descend has its stages, fear changes in emptiness, there is nothing to talk about, nothing to understand. Silence approaches and dreams lose their vitality. Here you are beyond emotions. The emptiness that you feel does not have to be yours, it decides on your person. It's just a vacuum of life.



SUNYATA

„fertile emptiness“


Inspired by Thomas Moore’s „Dark Nights of the Soul“

Kašpar
Choreograf: Kateřina Stupecká

We all have a joker within. The only thing that matters is to what extent we let ourselves to turn into one. Where do we go to hide, at what moment do we start fighting and where do we escape through? The joker is our mirror. The joker begs for forgiveness of what has already been forgiven. He is afraid of what doesn’t exist and hides there where he is most exposed.


"All distractible minds laugh at me, yet it does not worry me more than a pack of wild geese worries an eagle." (Walter Scott)


“Joker, a piece by Kateřina Stupecká brings on stage a psychological vagary on what we conceal within and to what extent we are willing to let our inner madmen out... Kateřina Stupecká's movements are meticulous and her expression more than impressive.”

Jakub Novák, aktuálně.cz, 20. 9. 2012

TOPlist